Consiliul Concurenţei analizează preluarea magazinelor Billa România de către Carrefour

Consiliul Concurenţei analizează operaţiunea de concentrare economică prin care grupul Carrefour preia controlul asupra magazinelor Billa, operaţiunile de retail din România ale grupului Rewe, a anunţat miercuri autoritatea.

Consiliul Concurenţei analizează operaţiunea de concentrare economică prin care grupul Carrefour preia controlul asupra activităţii de retail operată în România sub marca «Billa» a grupului Rewe, Billa România SRL şi Billa Invest Construct SRL”, se arată într-un comunicat al autorităţii de reglementare.

Grupul german Rewe îşi va menţine celelalte activităţi de retail din România, concentrându-se asupra reţelei de magazine de tip discounter.

Tranzacţia a fost notificată iniţial Comisiei Europene, dar Consiliul Concurenţei din România a fost considerată autoritatea cea mai potrivită pentru a realiza o analiză detaliată a pieţelor pe care Carrefour îşi consolidează poziţia în urma preluării magazinelor Billa.

Autoritatea de concurenţă va evalua operaţiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilităţii acesteia cu un mediu concurenţial normal, în conformitate cu regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice.

Carrefour este membră a grupului francez Carrefour, care activează pe piaţa comercializării cu amănuntul de produse alimentare şi nealimentare de consum curent în peste 30 de ţări. În România, Carrefour operează prin intermediul magazinelor de tip hypermarket (Carrefour Hypermarket), supermarket (Carrefour Market), precum şi a magazinelor de proximitate (Carrefour Express).

Consiliul Concurenţei precizează că invită părţile terţe interesate să prezinte, până la data de 16 martie, eventuale observaţii sau puncte de vedere în legătură cu operaţiunea de concentrare economică notificată.

Carrefour a anunţat, la finele lunii decembrie, că a semnat un acord cu grupul Rewe pentru achiziţia Billa România, cu o reţea de 86 de supermarketuri la nivel naţional.