Park Lake aduce un nou brand american în România, de pe 3 septembrie

Brandul american Forever 21 va deschide primul magazin din Bucureşti în centrul comercial Park Lake pe 3 septembrie. Magazinul se va afla la parterul mallului şi va avea o suprafaţă de 1.600 de metri pătraţi închiriabili, ancoră în Park Lake, un format mare pentru piaţa de modă.

Brandul american Forever 21 intră în lupta pentru cele 3,3 mld. euro cheltuite de români pe îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii. Piaţa este dominată de trei giganţi străini, respectiv Zara, H&M şi C&A.

Retailerul de modă Forever 21 va deschide o unitate şi în Sun Plaza, inaugurare care va avea loc ulterior, extinderea mallului având termen de finalizare în T1 2018. Brandul este adus în sistem de franciză de com­pania Teren Management Europe care deţine franciza pe nouă pieţe, respectiv Grecia, Cehia, Polonia, Ungaria, Elveţia, Bulgaria, Portugalia, România şi Slovacia.

Potrivit datelor ZF, compania din spatele francizei Forever 21 are acţionariat elen.

Pe format similar precum cel în care va venit Forever 21 în Park Lake mai activează Zara, H&M sau C&A. Forever 21 se adresează însă clienţilor cu venituri mici şi medii, astfel că intră în „luptă“ cu H&M sau C&A, Zara adresându-se clienţilor cu venituri peste medie. Mallul se va deschide în cartierul Titan, un cartier unde locuiesc clienţi cu venituri medii, targetul brandului Forever 21.

Brandul este prezent în special pe continentul american şi în Asia, însă a anunţat planuri de expansiune în Europa în vara lui 2015. Până în prezent expansiunea a fost canalizată către Europa de Vest, însă americanii anunţau planuri şi pentru regiunea centrală, în frunte cu Polonia şi Cehia, două dintre cele mai dezvoltate economii din zonă, cu salarii medii duble faţă de cele din România.

Ziarul Financiar a anunţat încă de acum mai bine de un an că Forever 21 se află printre cele mai importante zece branduri de modă care lipsesc din România. Printre ele se număra şi Tally Weijl, care a deschis tot în franciză un magazin în AFI Palace Cotroceni.

Piaţa locală de modă este dominată de jucători europeni, puţine nume americane fiind dezvoltate în România. Unul dintre cele mai cunoscute nume de peste ocean, Gap, a testat piaţa şi a decis apoi în 2013 să iasă. Cele mai mari nume din moda locală sunt venite direct, brandurile din eşalonul doi fiind aduse în franciză.

Mallul Park Lake va avea peste 200 de magazine, cu o suprafaţă închiriabilă de 70.000 mp, 23 de restaurante şi o zonă de entertainment. Mallul se va deschide în acest an, în urma unei investiţii de 180 mil. euro, pe 1 septembrie. Anunţul iniţial viza o deschidere în primăvara lui 2016. Proiectul este dezvoltat de Sonae Sierra în parteneriat cu Caelum Development, iar una dintre ancorele anunţate este Carrefour.